reklama

O moliach, herbároch a komunistoch

Môj frajer je Angličan. Angličania sú iní ako my. Nesťažujem sa, len konštatujem. Jeho prvá návšteva na Slovensku - taxík z letiska: 2200 korún. Za cestu naspäť (tá istá trasa) dal už len 220. Posadila som ho do taxíka a nahlas a zrozumiteľne som smerom k vodičovi prehovorila po slovensky. Považovala som za svoju povinnosť ho ochrániť. To majú partneri robiť, navzájom. Aj keď to sme ešte partneri neboli. Ale niečo už sa myslím rysovalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)

Angličania súchladní. Tiež sú vychovaní a ten môj vie okrem dakujem, phosím a slonaj orgován, mačička (vyslovuje„mačíčka"), ešte zopár užitočných slovných spojení: „môj pes" a „láska moja".Tiež nejaké nadávky, keby ho zase z letiska viezol ten taxikár.

Nepozná rastliny.Pozná vôňu levandule, lebo také sa vyrábajú sviečky a izbové deodoranty,ale na ulici by levanduľu neopoznal, ani keby mu skočila na hlavu. Zistila somto, keď som ho v tesku poslala pre tekvicové semiačka. Priniesolslnečnicové. Nevie, ako rastú, ani na akej byline. Nikdy neozobával vysušenúslnečnicovú hlavu. Prvýkrát som cítila kultúrnu prevahu. My sme zbieralijavorové listy do herbára už na prvom stupni ZŠ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko muvysvetľujem, aby vedel, prečo máme rozbité cesty a blbé žrádlo ajv drahých reštauráciách. Predsa kvôli Hnusnému Komančovi.

Keď sme sa dalidokopy, nekonečne sme diskutovali o Slovensku. Chcela som vedieť, akoAnglán vníma môj sweet homeland. Preňúrala som nejaké diskusné fóra precudzincov žijúcich u nás. Našla som príspevok istej Amíčky - sťažovala sa,že jej nechceli v obchode vymeniť evidentne pokazený tovar. A ktosi kto tužije dlhšie ju poučil, že sa nemá čudovať, že to je dôsledok komunizmu. Lebo tuvšetci štyridsať rokov držali hubu ako voš pod chrastou a nenaučili sa byťza nič zodpovední; vždy to bol niekto iný, kto niesol ťarchu rozhodnutí. A predavačkymohli byť drzé a naberať chlebíčky rukami, lebo ich nikto nevyhodila tiež neobvinil z „netrhového správania". Takže preto sa vraj dneszodpovednosti vyhýbame ako čert krížu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Angličanovi sau nás páči, lístok na autobus stojí 14 korún a som tu ja. Keď somskučala nad oslnivo krásnymi Britkami, povedal že nie sú krajšie, sú len lepšieudržiavané. Starajú sa o seba. Tutaké baby nepoznám, tu si môžeš vybrať: buď sa o seba staráš a situpá krava povrchná jedna vylízaná, alebo si intelektuálka a vtedy na sebamusíš srať, netrháš si obočie a pod pazuchou musíš mať namiesto deodorantuprepotený zväzok nejakého intošského čtiva.

Všetko mu trpezlivovysvetľujem. Musí chápať, že to je kvôli komunizmu, ktorý nás štyridsať rokovdusil a deformoval nám charakter. Nedávno sa ma pýtal, kedy presne že to skončilten Komanč. Je to už takmer dvadsať rokov. Dosť dlhá doba na vybudovanie novéhocharakteru, nie?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mala som potravinovémole. Inváziu molí. Posrané mole, ktoré som nemohla zlikvidovať niekoľkomesiacov. Vyhodila som najskôr všetko podozrivé, neskôr všetko sypké a potomaj všetko ostatné a mole len radostne rozmnožovali svoje pažravé rady. Nastenách celého bytu začali pribúdať artistne rozmazané čierne šmuhy. Postupnesom pochopila, že moje mole žerú aj kávu a sušený cesnak a jednu somnašla sedieť v chladničke. Keď som jej rozbíjala držku, prisahala by som, že satvárila urazene.

Vo finále somnašla malé mäkké uzlíky zamotané v pavučinách. V sóde bikarbóne. Angličan vytvoril teóriu, že sú to zmutovanékomunistické mole. Vôbec by sa vraj nečudoval, keby u mňa ostali štyridsaťrokov. Zvykneš si, vysvetľoval mi, budeš len tak trochu nadávať, ale po čase možnooceníš útešnú prítomnosť živých tvorov. Chápeš, lebo je jedno, ako tvrdobojuješ, vykynožíš jednu generáciu komunistických molí a o chvíľu savynorí ďalšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mole sú divnýnepriateľ, keď mi nejaká vyletí zo špajze rovno pred očami, trochu kvíknema potom robím taký rozpačitý tlieskajúci pohyb zásadne mimo mole. Lebo na jednu stranu ju dosťchcem zabiť, ale na druhú - fakt si nechcem zadrbať ruky.

lenka jíleková

lenka jíleková

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

sú niekedy také zvláštne Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestičkyPekloRecenzie - SILNE neobjektívneNa vážnoSÚKROMNÉRomán na pokračko

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu